آخر هفتۀ نوآیندی با موضوع «آموزش آینده»

آخرهفته های نوآیندی را می توان یک «ویکند سیاستی» دانست. تیم ها در این یک روز به کشف مسئله های نوپدید آینده می پردازند، این بار در حوزه مسائل آموزش و پرورش کشور. هدف این است که دریابیم در آینده با چه مسائل نوپدیدی مواجه خواهیم شد، مسئله هایی که هنوز به وجود نیامده اند و در آینده به وجود می آیند، و یا مسئله هایی که به آنها فکر نکرده ایم و برای آن ها تصمیم جدی ای اتخاذ نکرده ایم و احتمالا در آینده در دستور کار سیاستی قرار خواهد گرفت. در این یک روز روش ها، ابزارها و اطلاعاتی از آینده پژوهی به شما ارائه خواهد شد، اساتید آینده پژوهی درباره آینده صحبت خواهند کرد و روش های آینده پژوهی را معرفی می کنند و با کمک منتورهای آینده پژوهی، به اجرای روش ها و کشف مسئله های آینده می پردازید. نحوه حضور افراد به صورت ثبت نامی است ولی فرایند رویداد به صورت گروه گروه خواهد بود. همه افراد لازم است در گروه های ۴ تا ۶ نفره به تکمیل کاربرگ ها بپردازند. بنابر این دوستان تان را به رویداد دعوت کنید تا با تشکیل یک تیم قوی بتوانید یک همکاری پایدار در زمینه سیاست پژوهی آینده نگرانه را رقم زنید. در نهایت هم علاوه بر اینکه یک مسئله مهم آینده کشور را حل می کنید، جوایز خوبی هم دریافت کنید. توجه داشته باشید که این برنامه، یک فعالیت به هم پیوسته است. پس برنامه ریزی کنید از ابتدا تا انتهای برنامه را کامل حضور داشته باشید و الا نخواهید توانست فرایند را تکمیل کنید و از محتوا و مزایای این آخرهفته بهره مند شوید. گروه هایی که در این روز از پس اقناع داوران برآیند و برگزیده شوند، به طور مستقیم به رویداد ملی نوآیند که اختتامیه آن اوائل اسفند برگزار می شود، بدون داوری مجدد دعوت می شوند. البته جوایزی نیز برای این برگزیدگان در همین روز نیز فراهم شده است. سایر تیم ها، نیز می توانند ایده های خود را در رویداد ملی نوآیند ثبت کنند و پس از داوری، به مراحل بعدی رویداد وارد شوند. مزیت شرکت آنان در این آخرهفته نوآیندی این است که ایده های خوبی را تولید کرده اند، با معیارهای داوری آشنا شده اند، تیم خود را پیدا کرده اند، کارگاه های آینده پژوهی را شرکت کرده اند، و می توانند گواهی شرکت در رویداد را نیز از سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و مرکز پژوهش های مجلس دریافت نمایند.

برنامه روز نوآیند:

ردیفزمانبرنامهاجرا کننده
۱۸-۹کارگاه معرفی آینده پژوهشی و مسائل نوپدید آیندهاساتید آینده پژوهشی
۲۹-۹:۱۵گروه بندیمنتور ها
۳۹:۳۰-۹:۱۵پذیرایی 
۴۱۰-۹:۳۰تکمیل کاربرگ ۱:مسائل نوپدید گذشتهبا تسهیل گری منتور ها
۵۱۰-۱۲ارائه روش شناسی کلان روند ها و روش چرخ آینده ها 
۶۱۲-۱۰:۳۰کارگاه روش های کشف مساله نوپدیدکار اشتراکی گروه ها با تسهیل گری منتور ها
۷۱۴-۱۶کارگاه ادامه کلان روند های موثر بر آینده آموزش و پرورشارائه اساتید ، کار اشتراکی با منتور ها
۸۱۷-۱۶کارگاه روند های آموزش و فرهنگ 
روز دوم
۹۸-۱۰ارائه روش تحلیل لایه ای و استعاره های بدیل آیندهاساتید
۱۰۱۲-۱۰اجرای روش تحلیل لایه ای عالی و استعاره های بدیل آیندهکار اشتراکی با تسهیل گری
۱۱۱۳:۳۰-۱۳کاربرگ ۲:اولویت بندی مسائلکار اشتراکی با تسهیل گری
۱۲۱۳:۳۰-۱۴:۳۰کاربرگ ۳:بوم معرفی مساله نوپدیدکار اشتراکی با تسهیل گری منتور ها
۱۳۱۵-۱۴:۳۰ارائه موثر 
۱۴۱۵-۱۷داوری

 

گزارش تصویری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *